Drukuj

Tematy zajęć wynikają z WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU DORADZTWA ZAWODOWEGO obejmującego działania podejmowane przez szkołę w celu wspierania uczniów w procesie przygotowania ich do świadomego i samodzielnego wyboru kolejnego etapu kształcenia i zawodu, z uwzględnieniem ich zainteresowań, uzdolnień i predyspozycji zawodowych oraz informacji na temat systemu edukacji i rynku pracy.

Doradztwo zawodowe w Zespole Szkół nr 2 w Rzeszowie w roku szkolnym 2020/2021 obejmuje:

  1. doradztwo indywidualne:

- poznanie siebie

- autodiagnozę preferencji i zainteresowań zawodowych

- pracę z dokumentacją ucznia

- udzielanie informacji edukacyjno-zawodowej

- planowanie dalszego rozwoju

  1. grupowe zajęcia aktywizujące prawidłowy wybór zawodu

- zajęcia z klasami (realizowane na godzinach wychowawczych i podczas godzin za nieobecnych nauczycieli)

- obowiązkowe zajęcia z doradztwa zawodowego dla klas pierwszych i drugich technikum i liceum ogólnokształcącego (5 godzin w systemie rocznym)

TECHNIKUM EKONOMICZNE, LOGISTYCZNE, SPEDYCYJNE

KLASY I

  1. Sporządzanie bilansu własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy
  2. Obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego
  3. Wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych
  4. Rozpoznawanie swoich możliwości i ograniczeń w zakresie wykonywania zadań zawodowych
  5. Analiza własnych zasobów (zainteresowania, zdolności uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej

KLASY II

  1. Analiza informacji o lokalnym , regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy
  2. Zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią kwalifikacje uczniów z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania na rynku pracy
  3. Konfrontacja własnych zasobów ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy
  4. Sporządzanie dokumentów aplikacyjnych zgodnie z wymaganiami pracodawców
  5. Zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej

KLASY III

  1. Informacje dotyczące dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, pozaformalnego i nieformalnego

2 Analiza możliwości uzupełnienia, poszerzenia i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego i europejskiego systemu kwalifikacji

  1. Korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym
  2. Analiza możliwości kontynuowania nauki

KLASY IV

  1. Cele, zadania i działania w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej
  2. Indywidualny plan działania ścieżek edukacyjno-zawodowych na podstawie bilansu własnych zasobów i wartości oraz informacji na temat rynku edukacji i rynku pracy
  3. Wybór dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

KLASY I

  1. Sporządzanie bilansu własnych zasobów na podstawie dokonanej autoanalizy
  2. Obszary do rozwoju edukacyjno-zawodowego i osobistego
  3. Wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych
  4. Rozpoznawanie swoich możliwości i ograniczeń w zakresie wykonywania zadań zawodowych
  5. Analiza własnych zasobów (zainteresowania, zdolności uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe) w kontekście planowania ścieżki edukacyjno-zawodowej

KLASY II

  1. Analiza informacji o lokalnym , regionalnym, krajowym i europejskim rynku pracy
  2. Zawody i stanowiska pracy, dla których bazę stanowią jego kwalifikacje uczniów z uwzględnieniem zawodów przyszłości i zapotrzebowania na rynku pracy
  3. Konfrontacja własnych zasobów ze zidentyfikowanymi potrzebami i oczekiwaniami pracodawców oraz wymaganiami rynku pracy
  4. Sporządzanie dokumentów aplikacyjnych zgodnie z wymaganiami pracodawców
  5. Zaprezentowania siebie i swoich kompetencji podczas rozmowy kwalifikacyjnej

KLASY III

  1. Informacje dotyczące dalszego kształcenia i doskonalenia zawodowego formalnego, poza formalnego i nieformalnego

2 Analiza możliwości uzupełnienia, poszerzenia i uzyskiwania nowych kwalifikacji zawodowych w ramach krajowego i europejskiego systemu kwalifikacji

  1. Korzyści wynikające z uczenia się przez całe życie w rozwoju osobistym i zawodowym
  2. Analiza możliwości kontynuowania nauki
  3. Planowanie i wybór ścieżki edukacyjno-zawodowej zgodnie z posiadanymi zasobami i określonymi celami zawodowymi