Jeżeli znajdujesz się w kryzysie psychicznym, masz problemy w domu, w szkole, w tym w relacjach rówieśniczych, przy zapewnieniu anonimowości i pełnej dyskrecji, możesz skontaktować się ze specjalistami i otrzymać fachowe wsparcie w najtrudniejszych sytuacjach.
W ramach działań telefonów/infolinii specjaliści świadczą również wsparcie osobom dorosłym, opiekunom i nauczycielom, którzy mają problemy z dorastającymi dziećmi.
Załączone telefony gwarantują szybki dostęp do informacji i wsparcia, jak również podejmowanie interwencji w sprawach ważnych z punktu widzenia zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa dzieci oraz młodzieży.
Większość z nas szuka odpowiedzi na to pytanie. Martwienie się w kółko, oglądanie wiadomości czy scrollowanie social mediów nie pomaga w zachowaniu zdrowia psychicznego. Jeśli czujesz, że to Cię przytłacza – odłącz się. Poproś kogoś bliskiego, by informował Cię o istotnych wydarzeniach. Analiza tego, co dzieje się w Internecie nie sprawi, że będziesz lepiej przygotowany/a. Jeśli czujesz, że Cię roznosi – przekieruj energię na jakąś czynność (ćwicz, ucz się, tańcz, czytaj książkę, oglądaj serial). Możesz również zaangażować się w lokalne zbiórki na rzecz ofiar wojny. Tutaj znajdziesz kilka podpowiedzi, jak przetrwać ten trudny czas.
Możesz otrzymać wsparcie od Psychologa bądź Pedagoga Szkolnego. Jeśli czujesz, że jest Ci to potrzebne – zgłoś się osobiście, przez wychowawcę bądź napisz do nas na Teamsie.
Każdy mijający rok to rok refleksji! Dlatego w tym roku, postanowiłam zmierzyć się z MITAMI, o których słyszę w gabinecie Psychologa Szkolnego.
Pamiętaj, zanim zaczniesz oceniać, pierwsze zapoznaj się z faktami!
1) "Rozmowa z Psychologiem to wstyd, bo to znaczy, że jestem wariatem"
Większość uczniów nie zwróci uwagi na to, że wchodzisz do gabinetu Psychologa, a nawet jeśli to zauważy, nic nie wskazuje na to by miał/a sobie "coś o Tobie pomyśleć". Chodzenie do Psychologa świadczy o tym, że człowiek dba o siebie i jest świadom, jak ważne jest zdrowie psychiczne.
Potrzeba bycia w „obiegu”, nałogowe przeglądanie Instastory czy Tiktoka podczas przerw w szkole lub wspólnych posiłków, strach przed tym, że coś ważnego może mnie ominąć.
Brzmi znajomo? Przeczytaj, co to jest FOMO i jak sobie z nim radzić.
Drodzy uczniowie! Przed wami kolejna dawka wiedzy. Poniższa prezentacja zawiera informacje na temat stresu (np. czym jest eustres, czy jakie są style radzenia sobie ze stresem). Znajdziesz w niej ćwiczenia dotyczące zniekształceń poznawczych oraz proste relaksacje do samodzielnego wykonania w szkole bądź w domu. Jesteś zainteresowany? Zaglądnij!
Drodzy Nauczyciele! Prezentacja może być także wykorzystywana podczas godzin wychowawczych.
PREZENTACJE ZNAJDZICIE TUTAJ
Poniższa prezentacja zawiera istotne informacje na temat:
- Poczucia własnej wartości – Czym jest realistyczna samoocena? Czym różni się osoba pewna siebie od niepewnej? Dlaczego mamy niską samoocenę? Czym jest syndrom oszusta?
- Ja realne (aktualne), Ja idealne, Ja powinnościowe – czyli teoria rozbieżności Higginsa.
- Jak wzmocnić swoje poczucie wartości – kącik samodoskonalenia.
- Niska samoocena jako czynnik zwiększający ryzyko zaburzeń psychicznych.
- Depresja – Co to takiego? Jak rozpoznać? Kiedy udać się do psychologa szkolnego? Gdzie można jeszcze szukać pomocy?
- Co mówić, a czego nie osobie chorej na depresję.
Wskazówki dla uczniów dotyczące efektywnej organizacji czasu i nauki znajdują sie w załączniku.