Głównej zawartości

Komunikat alertu

Ta strona korzysta z cookies. Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu.

Każdy mijający rok to rok refleksji! Dlatego w tym roku, postanowiłam zmierzyć się z MITAMI, o których słyszę w gabinecie Psychologa Szkolnego.  

Pamiętaj, zanim zaczniesz oceniać, pierwsze zapoznaj się z faktami! 

1) "Rozmowa z Psychologiem to wstyd, bo to znaczy, że jestem wariatem" 

Większość uczniów nie zwróci uwagi na to, że wchodzisz do gabinetu Psychologa, a nawet jeśli to zauważy, nic nie wskazuje na to by miał/a sobie "coś o Tobie pomyśleć". Chodzenie do Psychologa świadczy o tym, że człowiek dba o siebie i jest świadom, jak ważne jest zdrowie psychiczne. 

2)  "Psycholog donosi nauczycielom, rodzicom i dyrekcji" 

Psychologa obowiązuje przestrzeganie tajemnicy zawodowej, zgodnie z Kodeksem Etycznym Psychologa. W pracy kieruje się zasadą 4 ścian, gdzie nic nie wychodzi poza pomieszczenie, w którym rozmawiamy. Wyjątkiem jest zagrożenie życia bądź zdrowia.  

3) "Psycholog Szkolny jest mniej kompetentny niż Psycholog przyjmujący prywatnie" 

Mam takie same kompetencje, jak moi koledzy/koleżanki z roku, którzy przyjmują prywatnie. W zawód psychologa wpisany jest rozwój, dlatego cały czas się kształcę, uczestniczę w różnych kursach i konferencjach, jako nauczyciel jestem objęta również programem szkoleń wewnątrzszkolnych. Prywatnie kształcę się na Seksuologa Klinicznego. Pracuję w szkole, bo bardzo lubię.

4) "Do Psychologa chodzą tylko osoby, które mają problemy" 

Niekoniecznie! Sami wiecie, z czym się zmagacie. Jasne, są osoby w kryzysie i z zaburzeniami, ale są również uczniowie bardzo świadomi, chcący pogłębiać swoją wiedzę na temat funkcjonowania człowieka, psychologii czy też dbające o samorozwój. 

 

 

Potrzeba bycia w „obiegu”, nałogowe przeglądanie Instastory czy Tiktoka podczas przerw w szkole lub wspólnych posiłków, strach przed tym, że coś ważnego może mnie ominąć.

Brzmi znajomo? Przeczytaj, co to jest FOMO i jak sobie z nim radzić.

ARTYKUŁ ZNAJDZIESZ TUTAJ

Drodzy uczniowie! Przed wami kolejna dawka wiedzy. Poniższa prezentacja zawiera informacje na temat stresu (np. czym jest eustres, czy jakie są style radzenia sobie ze stresem). Znajdziesz w niej ćwiczenia dotyczące zniekształceń poznawczych oraz proste relaksacje do samodzielnego wykonania w szkole bądź w domu. Jesteś zainteresowany? Zaglądnij! 
Zapraszam również na indywidualne konsultacje dotyczące stresu i nie tylko. Aby umówić się na spotkanie, wystarczy napisać: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź indywidualnie zgłosić się w godzinach pracy Psychologa Szkolnego. 

Drodzy Nauczyciele! Prezentacja może być także wykorzystywana podczas godzin wychowawczych. 
PREZENTACJE ZNAJDZICIE TUTAJ

Drodzy Uczniowie!

Za nami długi czas izolacji, natomiast przed nami nowe wyzwania. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że jest w Was dużo napięć i obaw związanych z powrotem do szkoły, dlatego chcemy pomóc Wam przejść ten proces możliwie jak najbardziej bezboleśnie.

Niektórzy z Was mogą odczuwać emocje silniej niż inni. Nie ma w tym niczego niepokojącego, ponieważ każdy z nas ma inną wrażliwość. Starajmy się zrozumieć siebie nawzajem i nie dokładać nikomu zmartwień, chociażby wyśmiewając jego reakcje.

Poniżej kilka wskazówek, np. „jak odróżnić strach od lęku?” czy „jak radzić sobie z niepokojem?”.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź przyjdź do mnie – jestem w pokoju 208 (drugie piętro), w każdą środę i piątek od 11:00 do 16:00. Zapraszam!

Tutaj mozna zapoznać się z poradnikiem dla uczniów na temat "Emocje związane z powrotem do szkoły"

Drodzy Rodzice!

Każdy z nas w ten czy inny sposób zmaga się z obecną sytuacją wywołaną pandemią koronawirusa. Niepewność, izolacja, ograniczenie kontaktów i aktywności – z tym wszystkim zmagaliśmy się w ciągu ostatniego roku. Tak jak my odczuwamy niepokój, lęk i złość, te emocje również towarzyszą naszym dzieciom, bez względu na wiek. Teraz nadszedł czas na powrót do rzeczywistości i funkcjonowania sprzed czasów pandemii. Wynika z tego wiele radości, ale również obaw. Dlatego pomóżmy naszym dzieciom wrócić do normalności. Poniżej znajdziecie poradnik dla rodziców „Jak pomóc dziecku wrócić do szkoły” opracowany przez psychologa szkolnego. Zachęcamy do zapoznania się z nim.

TUTAJ ZNAJDZIECIE PAŃSTWO PORADNIK

Poniższa prezentacja zawiera istotne informacje na temat:

  1. Poczucia własnej wartości – Czym jest realistyczna samoocena? Czym różni się osoba pewna siebie od niepewnej? Dlaczego mamy niską samoocenę? Czym jest syndrom oszusta?
  2. Ja realne (aktualne), Ja idealne, Ja powinnościowe – czyli teoria rozbieżności Higginsa.
  3. Jak wzmocnić swoje poczucie wartości – kącik samodoskonalenia.
  4. Niska samoocena jako czynnik zwiększający ryzyko zaburzeń psychicznych.
  5. Depresja – Co to takiego? Jak rozpoznać? Kiedy udać się do psychologa szkolnego? Gdzie można jeszcze szukać pomocy?
  6. Co mówić, a czego nie osobie chorej na depresję.

Zapraszam do zapoznania się wspólnie z wychowawcami z lekturą, jak również samodzielnie w domu.

Masz pytania dotyczące tego lub innego tematu? Napisz do mnie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź zgłoś się do pokoju 208 w godzinach mojej pracy.

Tutaj obejrzyj prezentację.

Drodzy Uczniowie!

Nazywam się Gabriela Lech i jestem Waszym psychologiem szkolnym. Głównym moim zadaniem jest zapewnić Wam wsparcie i opiekę.

Rozmowa ze mną może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów, bądź po prostu poczujesz się lepiej, mogąc komuś się zwierzyć. Pamiętaj! To, że korzystasz z pomocy specjalisty nie znaczy, że jesteś gorszy/inny/nienormalny. To znaczy, że dbasz o siebie i swoje zdrowie psychiczne. To dojrzała i właściwa decyzja. W załączniku znajdziecie informacje o tym, dlaczego warto skorzystać z mojej pomocy i sposobach kontaktu ze mną. Zapraszam!

1

2

3

 

Attachments:
Download this file (psycholog_szkolny.pdf)psycholog_szkolny.pdf[ ]76 kB

Przedłużający się czas pandemii negatywnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Poniżej kilka wskazówek, jak dbać o swoją kondycję psychiczną w tym trudnym czasie.

W załączeniu materiały dotyczące depresji.

Attachments:
Download this file (o_depresji.pdf)o_depresji.pdf[ ]192 kB

Wskazówki dla uczniów dotyczące efektywnej organizacji czasu i nauki znajdują sie w załączniku.