Głównej zawartości

Komunikat alertu

Ta strona korzysta z cookies. Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu.

Drodzy Uczniowie!

Za nami długi czas izolacji, natomiast przed nami nowe wyzwania. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że jest w Was dużo napięć i obaw związanych z powrotem do szkoły, dlatego chcemy pomóc Wam przejść ten proces możliwie jak najbardziej bezboleśnie.

Niektórzy z Was mogą odczuwać emocje silniej niż inni. Nie ma w tym niczego niepokojącego, ponieważ każdy z nas ma inną wrażliwość. Starajmy się zrozumieć siebie nawzajem i nie dokładać nikomu zmartwień, chociażby wyśmiewając jego reakcje.

Poniżej kilka wskazówek, np. „jak odróżnić strach od lęku?” czy „jak radzić sobie z niepokojem?”.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź przyjdź do mnie – jestem w pokoju 208 (drugie piętro), w każdą środę i piątek od 11:00 do 16:00. Zapraszam!

Tutaj mozna zapoznać się z poradnikiem dla uczniów na temat "Emocje związane z powrotem do szkoły"

Drodzy Rodzice!

Każdy z nas w ten czy inny sposób zmaga się z obecną sytuacją wywołaną pandemią koronawirusa. Niepewność, izolacja, ograniczenie kontaktów i aktywności – z tym wszystkim zmagaliśmy się w ciągu ostatniego roku. Tak jak my odczuwamy niepokój, lęk i złość, te emocje również towarzyszą naszym dzieciom, bez względu na wiek. Teraz nadszedł czas na powrót do rzeczywistości i funkcjonowania sprzed czasów pandemii. Wynika z tego wiele radości, ale również obaw. Dlatego pomóżmy naszym dzieciom wrócić do normalności. Poniżej znajdziecie poradnik dla rodziców „Jak pomóc dziecku wrócić do szkoły” opracowany przez psychologa szkolnego. Zachęcamy do zapoznania się z nim.

TUTAJ ZNAJDZIECIE PAŃSTWO PORADNIK

Poniższa prezentacja zawiera istotne informacje na temat:

  1. Poczucia własnej wartości – Czym jest realistyczna samoocena? Czym różni się osoba pewna siebie od niepewnej? Dlaczego mamy niską samoocenę? Czym jest syndrom oszusta?
  2. Ja realne (aktualne), Ja idealne, Ja powinnościowe – czyli teoria rozbieżności Higginsa.
  3. Jak wzmocnić swoje poczucie wartości – kącik samodoskonalenia.
  4. Niska samoocena jako czynnik zwiększający ryzyko zaburzeń psychicznych.
  5. Depresja – Co to takiego? Jak rozpoznać? Kiedy udać się do psychologa szkolnego? Gdzie można jeszcze szukać pomocy?
  6. Co mówić, a czego nie osobie chorej na depresję.

Zapraszam do zapoznania się wspólnie z wychowawcami z lekturą, jak również samodzielnie w domu.

Masz pytania dotyczące tego lub innego tematu? Napisz do mnie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź zgłoś się do pokoju 208 w godzinach mojej pracy.

Tutaj obejrzyj prezentację.

Drodzy Uczniowie!

Nazywam się Gabriela Lech i jestem Waszym psychologiem szkolnym. Głównym moim zadaniem jest zapewnić Wam wsparcie i opiekę.

Rozmowa ze mną może sprawić, że znajdziesz sposoby rozwiązania nurtujących Cię problemów, bądź po prostu poczujesz się lepiej, mogąc komuś się zwierzyć. Pamiętaj! To, że korzystasz z pomocy specjalisty nie znaczy, że jesteś gorszy/inny/nienormalny. To znaczy, że dbasz o siebie i swoje zdrowie psychiczne. To dojrzała i właściwa decyzja. W załączniku znajdziecie informacje o tym, dlaczego warto skorzystać z mojej pomocy i sposobach kontaktu ze mną. Zapraszam!

1

2

3

 

Attachments:
Download this file (psycholog_szkolny.pdf)psycholog_szkolny.pdf[ ]76 kB

Przedłużający się czas pandemii negatywnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Poniżej kilka wskazówek, jak dbać o swoją kondycję psychiczną w tym trudnym czasie.

W załączeniu materiały dotyczące depresji.

Attachments:
Download this file (o_depresji.pdf)o_depresji.pdf[ ]192 kB

Wskazówki dla uczniów dotyczące efektywnej organizacji czasu i nauki znajdują sie w załączniku.