Głównej zawartości

Komunikat alertu

Ta strona korzysta z cookies. Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu.

Zakres tematyczny:

- zakładanie własnej działalności: niezbędne dokumenty rejestracyjne, nadawanie numerów identyfikacyjnych nowo powstałej firmie, obowiązki wobec ZUS i Urzędu Skarbowego,  wady i zalety prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej;

- zgłaszanie i podleganie płatników i ubezpieczonych do ubezpieczeń w oparciu o różne tytuły do ubezpieczeń, deklaracje zgłoszeniowe i rozliczeniowe ZUS, obowiązkowe i dobrowolne ubezpieczenia społeczne, zasiłki;

- charakterystyka podatków bezpośrednich i pośrednich, rozliczenia podmiotu z Urzędem Skarbowym w zakresie podatków: dochodowego i VAT, możliwości pozyskania środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, deklaracje podatkowe, terminy rozliczeń;

- obowiązki sprawozdawcze jednostek gospodarczych wobec Urzędu Statystycznego;

- obowiązki obywatelskie; zadania Wydziału Spraw Obywatelskich/ Moja sprawa w Urzędzie, wymiana dokumentów, meldunki;

- zadania i funkcje Banku Centralnego, zadania banków komercyjnych, funkcje, rodzaje i cechy pieniądza.